Hoe begin je met het plannen van een verhuizing?

Verhuizing plannen

 

Een verhuizing plannen kan een stressvol en tijdrovend proces zijn. Gelukkig hoeft dat niet zo te zijn. Hoe eerder u begint, hoe minder tijd u kwijt bent aan logistieke beslommeringen en hoe leuker de eigenlijke ervaring zal zijn. Helaas is verhuizen zelden iets waar mensen meteen aan denken. Veel mensen ondernemen pas op het laatste moment actie, waardoor het plannen van een verhuizing veel meer stress oplevert dan nodig is. Als u zo snel mogelijk wilt beginnen met het plannen van uw verhuizing, blijf dan lezen voor enkele goede tips over hoe u dit kunt aanpakken.

Nuttige websites

U kunt niet verhuizen zonder informatie, en de beste manier om in beweging te komen is de informatie te krijgen die u nodig hebt. Als u uw verhuisplanning begint met een sterke basis van informatie, zult u veel minder gestrest zijn en meer tijd hebben om u te concentreren op de leuke onderdelen van de verhuizing.

  • Verhuisbedrijven – Hoeveel vrienden je het ook vraagt, de ervaring van de ene persoon met een verhuisbedrijf zal nooit dezelfde zijn als die van de andere. Verhuisbedrijven komen en gaan, en u kunt een slechte ervaring hebben met één bedrijf waardoor u sceptisch wordt over alle bedrijven. Als u van de ene stad naar de andere verhuist, is het uiterst belangrijk om de verschillende verhuisbedrijven in uw omgeving te onderzoeken. U kunt informatie over de verschillende verhuisbedrijven vinden op beoordelingssites zoals Yelp, Google en andere sociale mediasites. Als u van de ene naar de andere staat verhuist, controleer dan ook de verhuisbedrijven in die staat. Verhuisbedrijven kunnen u schattingen geven van hun prijzen en diensten.
  • Verhuisdozen – U kunt niet verhuizen zonder verhuisdozen. U kunt niet verhuizen zonder de juiste verhuisdozen. Het is belangrijk om alleen pakpapier en tape te gebruiken om uw spullen in te pakken. U zult merken dat u minder tape gebruikt dan u denkt. Gebruik dozen die ongeveer half zo groot zijn als u denkt nodig te hebben voor elk item. U kunt ook verhuisdozen online en in online verhuiswinkels vinden.
  • Verhuisdata – Als u gaat verhuizen, wilt u het weer in de gaten houden, anders hebt u misschien een kapot voorwerp als u eindelijk in uw nieuwe huis aankomt. U kunt het weer in uw nieuwe gebied in de gaten houden en het nieuws in de gaten houden om te zien of er veranderingen zijn die van invloed kunnen zijn op uw datum.

Organiseer een verhuisworkshop

Als je verder wilt gaan dan je neus lang is, kun je een verhuisworkshop organiseren. Een verhuisworkshop is een dag lang evenement waarin je samenkomt met vrienden en familie om je te helpen bij het plannen van je verhuizing. Er zijn enkele grote voordelen aan een verhuisworkshop die je je misschien niet realiseert.

Heb een team – Een team om u te helpen verhuizen is van onschatbare waarde. Je hebt de vaardigheden van anderen om je te helpen met veel van het zwaardere werk. Met de hulp van anderen kunt u taken aanpakken die u op dat moment overweldigend zou hebben gevonden.

Een verantwoordingspersoon hebben – Wie anders zou u willen helpen dan uw naasten? Het is van onschatbare waarde om een geliefde ter plaatse te hebben die u helpt uw verhuizing af te ronden. Iemand hebben die u ervan weerhoudt om nog een taak uit te stellen zal een enorme impact hebben op uw verhuizing.

Heb een budget (en hou je eraan) – Een ander groot voordeel van een workshop is dat je geen prijskaartje kunt hangen aan de waarde van de aanwezigheid van je dierbaren om je aan je budget te houden. Een budget is iets wat je altijd kunt veranderen, en je geliefden ter plaatse hebben kan een geweldige manier zijn om je eraan te houden. Als u uw verhuizing eindigt met een handvol items boven uw budget, zullen zij er zijn om u te helpen weer op het goede spoor te komen.

Maak een Excel spreadsheet

Dit is een geweldige manier om al uw verhuisinformatie te organiseren. Zorg ervoor dat u ten minste alle informatie die we hierboven hebben besproken in uw planning opneemt. Dat gezegd hebbende, wilt u ook alle volgende informatie in uw Excel-spreadsheet opnemen: – Uw adres – Dit is het adres van uw huidige woning en uw nieuwe adres. – Het type huis waarin u woont – In welk type huis woont u nu? Dit kan van invloed zijn op veel van de beslissingen die u moet nemen als u gaat verhuizen. Is uw huis bijvoorbeeld een eengezinswoning, een flatgebouw, een appartementencomplex of een herenhuis? – Uw huidige huis grootte – Zorg ervoor dat u zowel de afmetingen van uw huidige huis als uw afgewerkte vierkante meter. – De geschatte vierkante meters van uw nieuwe huis – Vermeld de afgewerkte vierkante meters, de woonruimte en de vierkante meters van de keuken en badkamers. De grootte van de garage is ook belangrijk, dus zorg ervoor dat u deze meeneemt in de uiteindelijke berekeningen. – Het geschatte meubilair – Dit is een beetje subjectief, maar u wilt er zeker van zijn dat u de meeste, zo niet alle, meubels die u in uw huidige huis bezit meerekent. – Andere items die u moet opnemen – Neem alle andere items op die u bezit en die belangrijk zijn voor uw verhuizing, zoals kunst, tapijten, tv's, computers, enz. – De kosten van verhuisdiensten – Dit omvat de kosten van een verhuisbedrijf, een inpakservice, en eventuele andere kosten in verband met uw verhuizing. – Overige kosten – Neem alle andere kosten op die u tijdens de verhuizing zult maken, zoals gas, eten en andere diverse kosten. – Hoeveel verhuizers gaat u gebruiken? – Dit is een belangrijke vraag. Het vertelt je hoeveel mensen je nodig hebt om je te helpen met de verhuizing. Zorg ervoor dat u genoeg mensen meerekent om de benodigde spullen te verhuizen.

This entry was posted in Blogging. Bookmark the permalink.